Kundservice

Undrar du över något?

Vanliga frågor

Få svar på de vanligaste frågorna nedan.

Hur fungerar frakten?

Mattadirekt erbjuder alltid fri frakt & fri retur.

Många mattor går att vika utan att de påverkas negativt och skickas då som ombudspaket.

Mattor som inte går att vika, vars längsta sida överstiger 160cm, eller väger mer än 20kg skickas med hemleverans.

Läs mer om frakten här.

Hur lång är leveranstiden?

Vi gör alltid vårt bästa för att packa och skicka iväg våra leveranser så fort som möjligt. Leveranstiden är normalt 2-6 arbetsdagar.

Beställningar som inkommer före klockan 14:00 mån-fre skickas vanligtvis samma dag. Beställningar lagda efter 14:00 skickas nästkommande helgfria vardag.

Läs mer om leveranstiden här.

Vilka betalningsalternativ finns det?

Oavsett vilken betalmetod som valts sker köpet genom Klarna.

De erbjuder bl.a. fakturabetalning, kontobetalning, kortbetalning, Swishbetalning och direktbetalning.

Läs mer om betalningar här.

Hur spårar jag min beställning?

När din beställning har packats får du en bekräftelse på detta via mail.

Du får sedan en avisering av speditören med ett spårningsnummer så du kan följa din sändning.

Läs mer om leveranser här.

Hur länge är det öppet köp?

14 dagar vid brutet emballage.
365 dagar vid obrutet emballage.

För att returnera en matta skickar du ett mail till retur@mattadirekt.se med ditt ordernummer samt vilken matta det gäller.

Läs mer om ångerrätten här.

Hur returnerar jag?

Mattan måste skickas tillbaka i samma emballage som den mottogs i, så öppna försiktigt.

För att returnera en vara skickar du ett mail till retur@mattadirekt.se innehållande ditt ordernummer samt vilken matta det gäller. Du får i ett vändande mail en retursedel bifogad samt instruktioner för hur du skall gå tillväga.

Läs mer om returer här.

Hur reklamerar jag en vara?

För att reklamera en vara ska skickar du ett mail till info@mattadirekt.se. I mailet beskriver du defekten och bifogar eventuella bilder.

För snabbare service rekommenderar vi att i ämnesraden skriva ditt ordernummer följt av “Reklamation”.

Läs mer om reklamationer här.

Ändring av namn eller adress

Om din order redan har skickats tar vi ut en avgift på 400 SEK. Detta för att täcka de kostnader som uppstår samt det speditören debiterar oss som företag. 

För att göra en ändring skickar du ett mail till oss på info@mattadirekt.se och uppger ditt ordernummer samt vilken information du önskar ändra.

Läs mer om att ändra uppgifter här.

Behöver du fortfarande hjälp?

Maila info@mattadirekt.se eller

ring 036 – 12 28 10 så hjälper vi dig.

Öppettider

Måndag – Fredag: 10:00 – 15:00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt

Glöm inte att läsa igenom våra köpvillkor.