NÄR KOMMER MIN BESTÄLLNING?

Leveranstiden är 2-6 arbetsdagar men kan variera beroende på var i landet du bor.

HUR BETALAR JAG?

  • Betalkort: Du kan betala med Visa och Mastercard. Varorna skickas direkt efter betalning och ingen extra avgift tas ut.
  • Direktbetalning: Du kan nu betala din vara direkt i kassan via din bank med din bankdosa eller bankid och med detta betalsätt tillkommer ingen extra avgift.
  • Faktura: När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Tillkommer inga extra avgifter.
  • Konto/Delbetalning: Du kan också välja med att delbetala från 50 kr/mån – dela upp betalningen som det passar dig Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad.

VAR KAN JAG HÄMTA MIN MATTA?

Mattor som har en bredd upp till 160 cm skickas till DHL-ombud (Så kallade Service Point) där du hämtar ut din order. Du får avisering via sms från DHL.

Mattor med en bredd längre än 160 cm skickas med hemleverans till dig som kund. Leverans sker då till porten om du bor i lägenhet eller till din dörr om du bor i hus. DHL aviserar dig med ett förslag på leveranstid via sms eller telefon.

Under leveransens gång kan du spåra paketet på http://www.dhlfreight.se/ med ditt kollinummer, som du hittar i leveransmailet. Så snart paketet har anlänt till ditt serviceställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med giltig legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. Viktigt att ditt namn överenskommer med din legitimation för att kunna hämta ut ditt paket.

VAD GÖR JAG OM MIN MATTA ÄR SKADAD?

Är mattan skadad när du hämtar ut det ska du anmäl det direkt på servicestället. Ta gärna en bild på skadan på plats och anmäl direkt till Kundservice.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Hos oss beställer du alltid fraktfritt oavsett storleken på din order. Självklart får du även ångra eller byta dina varor utan kostnad. Vänd dig alltid till oss innan du returnerar din vara. Om du fick din order hemlevererad kommer DHL, efter bokning, att hämta mattorna hemma hos dig. Hämtade du ut din order på ett Servicepoint-ombud lämnar du in din order för retur på samma ombud eller ett annat om du hellre vill det. Betalade du med kort för vi tillbaka pengarna till ditt konto, valde du faktura makulleras din faktura när vi mottagit din retur.

VAD HÄNDER OM JAG INTE KAN ELLER VILL HÄMTA UT MITT PAKET?

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar Mattadirekt.se kunden en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen alternativt att du kontaktar oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet.

ÅNGERRÄTT?

Mattadirekt.se erbjuder 365 dagars öppet köp (ångerrätt) för oanvända varor, från den dag du mottagit varan/varorna. Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd. Om produkten eller emballaget ej skulle vara i originalskick, debiteras du som kund för värdeminskningen.

Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar från och med den dag då Mattadirekt.se underrättats om ditt beslut att utöva öppet köp (ångerrätten). Återbetalningen sker med samma betalningsmedel som använts vid det inledande köpet, såvida ingen annan överenskommelse är gjord med Mattadirekt.se.

Öppet köp (ångerrätten) gäller endast endast privatpersoner.

PRISGARANTI?

Hur fungerar prisgarantin?

Hos oss behöver du aldrig betala mer än nödvändigt! Med vår lägsta pris garanti kan du alltid handla till marknadens bästa priser. Hittar du din vara billigare på en annan svensk internet handel återbetalar vi mellanskillnaden.

Prisgarantin gäller alla svenska internetbaserade. Internettbutiken ska ha svenskt organisationsnummer och svensk adress. Varan ska finnas på lager och därmed vara beställningsbar. Prisgarantin gäller konkurrentens ordinariepris och upp till 14 dagar efter köpet.

Har du hittat din vara billigare i en annan butik på nätet? Maila info@mattadirekt.se och länka till den aktuella butiken så återbetalar vi mellanskillnaden

Hur använder/åberopar jag prisgarantin?
Om du gör din beställning som vanligt på hemsidan och sedan mailar oss direkt (senast 14 dagar efter köp) så korrigerar vi summan manuellt i efterhand.